אישה מניקה תינוק

מה לא כדאי לך לאכול כשאת מניקה

מאילו מזונות כדאי להימנע כשאת מניקה
תינוקות מפתחים לפעמים בעיות בעיכול או רגישויות למזון כשהם יונקים. התזונה  שלך יכולה להשפיע על חלב האם. לכן, בתקופת ההנקה, כדאי לך להימנע או להגביל את צריכת המזונות הבאים:
·         משקאות המכילים קפאין כגון תה, קפה, קולה ומשקאות אנרגיה.
·        מה אסור לאכול בהנקה? יש שממליצים להימנע ממזונות אלרגניים כגון:
      בוטנים או אגוזים, בעיקר אם יש במשפחה היסטוריה של אלרגיה.  
 
אם יש לתינוק הפרעות עיכול, ובמיוחד גזים, את יכולה לנהל יומן מזון, כדי לנסות ולזהות את המזונות שאכלת ושגרמו לתינוק אי-נוחות. הדרך הטובה ביותר היא להחסיר סוג אחד או 2 סוגי מזון בכל פעם כדי לגלות מהו המזון שגורם לרגישות אצל התינוק. המזונות הבאים ידועים כגורמי רגישות אצל תינוקות:
 
        פירות הדר, פירות יער ועגבניות
        בצל, שום וירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרובית)
        תבלינים
        חיטה
        מוצרי חלב, ובפרט חלב פרה
        חלבון ביצה
  
מומלץ שתמנעי מאלכוהול כאשר את מניקה, מכיוון שהאלכוהול נספג בדם ויכול להגיע לחלב האם. אם מדי פעם  בא לך לשתות בכל זאת, את יכולה לשאוב חלב עבור תינוקך לפני שאת שותה. לכוס אלכוהול אחת לוקח כ-3 שעות להתפנות מהגוף.
למדריך מקיף באתר הכללית לתזונה בהנקה ומה מותר או מה אסור לאכול בהנקה​
 
​​​​​​​​​​​​​​