סלט פירות בקערית לבנה

ארוחות קלות וחטיפים בריאים

חטיפים בריאים לאכילה
אין ספק שהכנת מזון וחטיפים בריאים דורשת זמן ותכנון מראש. אבל כשיש לכם כמה מצרכים בסיסיים בהישג יד במקרר ובארון, אתם יכולה להכין תוך כמה דקות ארוחה קלה, בריאה ומזינה, גם באמצע יום עמוס. למשל:
  • ביצים קשות – ביצים עשירות מאד ברכיבים תזונתיים ומהוות מקור בריא לחלבונים. כשיש במקרר ביצים קשות ואפשר להכין במהירות סלט ביצים, כריך עם ביצה קשה וירק כלשהו, סלט אבוקדו ועוד.
  • פירות טריים – מומלץ לאכול לפחות 3 מנות של פרי ביום. פירות הם חטיף בריא ונהדר כשיש חשק למשהו מתוק. 
  • ירקות טריים – 2-3 ירקות טריים, ויש לכם סלט מוכן בתוך דקות, בסיס לתוספות מכל מה שיש במקרר: חומוס, ביצים, גבינות, זרעים וגרעינים, אגוזים ושקדים, שמן זית ועשבי תיבול.
  • שימורי דגים  -  טונה, סרדינים או מקרל, מרוחים על קרקרים מדגנים מלאים, הם חטיף בריא ונישנוש מזין שיכול להיות גם ארוחה קלה. דגים מספקים חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה–3 שחיוניות לאם מניקה ולתינוק.
  • מוצרי חלב - סידן חשוב לשמירה על העצמות והשיניים חזקות ובריאות, והוא חשוב במיוחד אם את מניקה. יוגורט לבן או יוגורט עם פרי, בתוספת פירות טריים או פירות יבשים, והרי לך חטיף מזין או ארוחה קלה שתסתום את תחושת הרעב.
  • לחם ודגנים מלאים – מספקים ויטמינים ממשפחת B וסיבים תזונתיים חיוניים. דגני בוקר ללא תוספת סוכר וכן דייסת קוואקר עם או בלי תוספת פירות, יכולות להיות ארוחת בוקר מצוינת. 
​​​​​​

לדאוג לעצמך