כפית וצלחת עם רסק לצד זוג בננות

איך מתחילים בטעימות, ואיך ממשיכים בהצלחה

השלב הבא: בננה ותפוח
ככל שהתינוק שלכם מתפתח, הצרכים התזונתיים שלו משתנים. אחד השינויים הגדולים מתרחש בסביבות גיל 6 חודשים. בשלב זה רוב התינוקות זקוקים לרכיבי מזון נוספים מעבר לאילו שיש בחלב אם או בתמ"ל. תזונה מאוזנת המבוססת על פירות וירקות עשירים בוויטמינים ובמינרלים היא הדבר הטוב ביותר עבור התפתחות הבריאה.
 
האכלה בשעות קבועות ביום תסייע לתינוק שלכם להיגמל בקלות. כדאי לעשות זאת בצורה עדינה, איטית, סבלנית. נסו להתחיל עם מזון מוצק פעם אחת ביום, ובהדרגה הגדילו את מספר הארוחות. ואל  תדאגו אם בעקבות כך הוא ירצה פחות ופחות חלב. ואולם חשוב להדגיש, כי גם אם התינוק שלכם התאהב בטעמי תפוח ובננה, יניקה או תמ"ל עדיין חיוניים מאד לתזונה שלו, כמקור עיקרי לוויטמינים, מינרלים, שומנים ורכיבי תזונה נוספים, לפחות עד גיל 12 חודשים.
 
הרבה שומן, מעט סיבים תזונתיים
תינוקות זקוקים לתזונה שונה מזו של מבוגרים: כמות גבוה של שומנים וכמות נמוכה של סיבים תזונתיים. למרות שסיבים תזונתיים הם רכיב תזונה חיוני, הם ממלאים מאד. כמות גדולה של סיבים תזונתיים עלולה למנוע מהתינוק לחשוק במזונות אחרים המכילים את האנרגיה ואת מגוון הרכיבים התזונתיים הנחוצים לו בשלב זה.
 
קיבת התינוק היא קטנה, בערך עשירית מקיבתו של מבוגר, והוא אינו יכול להתמודד עם כמויות גדולות של מזון בבת אחת. כך שמומלץ שתאכילו את התינוק שלכם לעיתים תכופות. חשוב להציע לתינוק מגוון של מזונות, המספקים רכיבים תזונתיים שונים ומגוונים כדי שיקבל תזונה מאוזנת שתעודד גדילה והתפתחות באופן בריא. חשוב במיוחד לתת לתינוק מגוון מזונות וטעמים במהלך השנה הראשונה של הגמילה, מכיוון שזהו הזמן שבו הוא  מפתח את העדפות המזון שלו. בין הגילים 2 עד 8 שנים, העדפות אלו נשארות יחסית קבועות.
 
אם נראה לכם שהתינוק אינו מתלהב ממזון מסוג מסוים, זכרו שתינוקות צריכים להתנסות בטעמים חדשים  - עד 15 פעמים - לפני שהם מתחילים ליהנות מהם. נסו לעודד את התינוק שלכם לאכול מגוון מזונות במהלך השלבים המוקדמים הללו, כדי להרגיל אותו לתזונה נכונה ומגוונת מאוחר יותר בחייו.
​​​​​​​​​​