קערת ירקות וברקע אישה הרה

כמה חומצה פולית כדאי לקחת?

    מהי חומצה פולית?
    על פי המלצות משרד הבריאות צריכה של חומצה פולית חשובה במיוחד בשלושה החודשים שלפני ההיריון ובמהלך שלושת החודשים הראשונים להיריון.
     
    חומצה פולית נקראת גם פולאט או וויטמין 9B. תוספת של 400 מק"ג ליום היא המינון המומלץ להיריון בריא. חומצה פולית חיונית להתפתחות בריאה של עמוד השדרה והמוח של התינוק, כבר מהשלבים המוקדמים ביותר של ההיריון, כדי למנוע מומים בתעלה העצבית, שממנה מתפתחים המוח ועמוד השדרה.
     
    בנוסף על נטילת התוסף, חשוב גם לאכול מזון עשיר בחומצה פולית, מאחר שהוויטמין נספג טוב יותר כאשר צורכים אותו ממזונות שלמים, והאנזימים שיש במזון המכיל חומצה פולית מסייעים לספיגתו.
     
    מזונות המכילים חומצה פולית:
    ·         ירקות עלים ירוקים (תרד, ברוקולי, קייל).
    ·         אספרגוס.
    ·         קטניות כגון אפונה, שעועית ועדשים.
    ·         פירות כגון בננות , תפוזים ואשכוליות.
    ·         סלק.
    ·         אבוקדו.
    ·         מזון מועשר כגון לחם ודגני בוקר.
​​​​​​​​​

כניסה להיריון