קערת סלט פסטה

דיאטת טרום הריון

 
כיצד תגבירו את הסיכוי להרות?
ובכן, התשובה פשוטה ואפשרית: בעזרת תזונה נכונה. תזונה נכונה חיונית בכל שלב בחיים, על אחת כמה וכמה כשאתם מתכננים להיכנס להיריון. תזונה נכונה לפני ההיריון לא רק עוזרת להגביר את הסיכוי להרות, היא גם המפתח להכנת הגוף שלך להיריון, שיסייע לך לעבור היריון נוח במשקל תקין, לידה קלה ותינוק בריא.
 
חשוב שתדעו: גם איכות הזרע עשויה להשתפר כשהאב המיועד אוכל תזונה מגוונת ונכונה.
 
מה מומלץ לאכול כאשר מנסים להיכנס להריון?
ישנם מזונות שכדאי להכניס לתפריט, ואחרים שאולי כדאי להמעיט או לוותר עליהם. המזונות שיסייעו לכם להיכנס להיריון צריכים להכיל כמות גדולה של ויטמינים, מינרלים ורכיבי תזונה חיוניים.
בניהם: ברזל, חומצות שומן חיוניות, סידן, ויטמין D, ומעל לכל חומצה פולית.
 
לפניכם רשימת מקורות המזון הטובים ביותר לרכיבי התזונה מזינים וחשובים אלה:
 
ברזל – המקור הטוב ביותר לברזל הוא מזון מן החי, ובפרט בשר אדום רזה, דגים שמנים, עוף וביצים. ישנם כמובן גם מזונות מן הטבע שעשירים בברזל, כגון: ירקות עלים ירוקים (קייל, תרד, מנגולד), אפונה, שעועית, עדשים ופירות יבשים. כדי שהגוף יספוג ברזל בצורה יעילה, מומלץ מאד לאכול מזונות עשירים בברזל בשילוב עם מזונות שעשירים בוויטמין C.
 
ויטמין C  נמצא בשפע בפלפל אדום, תות, קיווי, פירות הדר, מנגו ופירות טרופיים, ברוקולי, תרד, מנגולד, עגבנייה, פטרוזיליה ותפוח אדמה.
 
חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 - חשובות להתפתחות מערכת העצבים של התינוק. דגים הם מקור טוב לחומצות שומן חיוניות, ובמיוחד דגים שמנים (סרדינים, הרינג, מקרל, סלמון). שתי מנות דג בשבוע יספיקו. מקורות צמחיים לאומגה 3 הם אגוזי מלך, זרעים שונים ושמנים צמחיים. כמובן, ישנם גם תוספי תזונה מסוג אומגה 3 המיועדים לנשים בהיריון.
 
סידן - מקורות טובים לסידן הם מוצרי החלב (חלב, גבינה, יוגורט), ירקות עלים ירוקים (קייל, תרד, מנגולד), סרדינים, ברוקולי, שקדים וכרוב ניצנים. עדיף לאכול מזונות עשירים בסידן בנפרד ממזונות עשירים בברזל, מכיוון שסידן וברזל משבשים זה את ספיגתו של זה.
 
ויטמין D ויטמין זה נחוץ לספיגה טובה של סידן. ויטמין D נוצר בעור בעקבות חשיפה לשמש. ואולם אם אתם נזהרים מחשיפה לשמש ומשתמשים במסנני קרינה כדאי שתשלימו  את החסר באכילת דגים שמנים (סרדינים, הרינג, מקרל, סלמון), ביצים ובמזונות מועשרים (דגני בוקר), ובמידת הצורך, בתוסף תזונה מתאים.
 
חומצה פולית  - חומצה פולית הינה ויטמין מקבוצת B והיא חיונית לבניית כל תא בגוף. בשבועות הראשונים להריון מתפתחים איברי הגוף של העובר ובכללים המוח. על פי המלצות משרד לנשים בגיל פוריות מומלץ לצרוך תוסף של חומצה פולית במינון של 400 מק"ג מדי יום.
חומצה פולית נמצאת בירקות עלים ירוקים, קטניות ופירות הדר.
 
ממה רצוי להימנע כשמנסים להיכנס להיריון
ישנם גורמים שונים העלולים להפריע ולעכב כניסה להיריון. בניהם: עודף משקל ותת משקל, עישון וצריכה מופרזת של אלכוהול. אם אתם מתכננים להיכנס להיריון בקרוב נסו להפסיק לעשן, לאכול בריא יותר ולעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע. כמו כן, מומלץ מאד שהאם המיועדת תמנע מאלכוהול או לפחות תגביל את הכמות, ליחידה אחת או שתי יחידות בשבוע. בקבוק בירה, כוס יין וכוסית משקה חריף נחשבים כיחידה אחת.
 
​​​​​​​​​​​​​​

כניסה להיריון