אישה הרה מחזיקה קערית סלט

המזון הטוב ביותר עבורך במהלך ההיריון

מהם מזונות-על והאם כדאי שתאכלי אותם?
רבים סבורים שכדאי לאכול בהיריון "מזונות-על" כדי לספק כמויות גדולות יותר של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. אך למעשה, אם חשוב לך שמור על תזונה נכונה וטובה בהיריון כ מה שאת צריכה, זה לאכול  מגוון מזונות בעלי ערך, ולא להסתמך רק על "מזונות-על".
 
מזונות-על הם מזונות המכילים שפע של רכיבים תזונתיים חיוניים. בהם:
·         גרגרי יער, כגון אוכמניות, גוג'י ברי ואסאי ברי
·         רימונים
·         אצות
·         נבט חיטה
·         אבוקדו
 
את רוצה לאכול אוכל בריא, אבל שגם יהיה טעים ושלא תצטרכי להשתגע כדי להשיג אותו? אין צורך שתשני את ההרגלים שלך בצורה קיצונית, רק נסי לאכול מגוון, ולכלול בתפריט שלך את המזונות שנחשבים טובים. למשל: 
  • דגים שמנים – שמהווים מקור של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3, שחשובות לתפקוד התאים והתפתחות המוח והעיניים.
  • ביצים – מקור טוב לחלבון וכן לברזל ולוויטמין 12B.
  • גרעיני חמניות – מקור לחומצות שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6, וכן מגנזיום, ויטמינים A, B, D, E ו- K, סידן, ברזל, נתרן ואבץ.
  • יוגורט – בזכות תכולה גבוהה של סידן. עדיף לאכול מוצרי חלב עד 5% שומן.
  • לחם ומאפים מקמח מלא – שמהווים מקור טוב לסיבים תזונתיים, לוויטמינים מקבוצת B ולפחמימות מורכבות.
  • דגני בוקר מועשרים – מקור טוב לוויטמינים מקבוצת B, בין השאר גם לחומצה פולית וכן לברזל.
  • בטטה – מלאה בסידן, בוויטמינים C ו- A, ובבטא–קארוטן.
  • ברוקולי – עשיר בחומצה פולית, בסידן ובמגנזיום, החיוניים להתפתחות העצמות.
  • משמש מיובש – מכיל ברזל, חומצה פולית, נתרן, סידן ומגנזיום.
  • בננה – מספקת אשלגן ועוזרת לשמור על מאזן הנוזלים בגוף.
  • תות שדה – עשיר בוויטמין C.
  • מים – חשוב מאד שבמהלך ההיריון תשתי כמויות גדולות מכפי שאת רגילה. גם כדי למנוע דלקת בשלפוחית השתן ועצירות.
 
 
​​​​​​