אישה הרה אוחזת קערה עם תפוח ביצה ברוקולי ובננה

5 טיפים שיעזרו לך לאכול נכון ובריא

קבלי עצות להיריון בריא

אכילה מאוזנת חיונית בכל אחד משלבי החיים, וכמובן בהיריון, חשוב במיוחד לשמור על תזונה נכונה, גם עבורך וגם עבור התינוק. קבלי 5 טיפים: 


1. קשה לך לאכול? אל תדאגי

אם את חשה שאינך מסוגלת לאכול הרבה בתחילת ההיריון - את לא לבד. תחושת בחילה מתעוררת אצל נשים רבות רק ממחשבה על אוכל. בחילות בוקר הן תופעה נפוצה, עם זאת, הן יכולות להתרחש בכל שעות היום, להגיע בגלים, ולעיתים קרובות בדיוק כשלא מצפים להן. אל תייאשי: אצל רוב הנשים הבחילות עוברות לקראת סוף הטרימסטר הראשון, ואל דאגה, למרות שבחילות הבוקר מונעות מנשים לאכול תזונה מגוונת במשך זמן מה, אין כל חשש שהתינוק יפגע.

בחילות הבוקר,כדי לוודא שאת אוכלת טוב ושתרגישי טוב יותר בקרוב. 

2. השתדלי לאכול הרבה פירות וירקות

לא רק שהם טובים עבורך, הם גם חשובים לתינוק – בהיותם מלאים ברכיבים תזונתיים המסייעים לגדילתו. השתדלי לאכול ירקות מכל חמשת הצבעים (לבן, ירוק, אדום, כתום וסגול), כדי להבטיח שאת מקבלת שילוב מאוזן של ויטמינים ומינרלים ושאר רכיבים תזונתיים צמחיים שחיוניים לך ולתינוק. נסי להוסיף פירות וירקות טריים לכל ארוחה.


3. חומצה פולית – החברה הכי טובה שלך בהיריון

אתבטח מקפידה לקחת חומצה פולית, ולקחת אותה לכל מקום איתך. בצדק. רופאים ממליצים ליטול חומצה פולית עד החודש הרביעי להיריון לפחות, כדי לסייע להתפתחות תקינה של עמוד השדרה ושל המוח של התינוק שלכם. אם לא התחלת ליטול חומצה פולית לפני שנכנסת להיריון או גילית במפתיע שאת הרה, התחילי ליטול חומצה פולית בהקדם האפשרי, והמשיכי עד לסוף חודש הרביעי.

מידע על חומצה פולית בהריון. 


4.בקבוק מים – גם זה מלווה אותך לכל מקום

מים,חלב, מיצי פירות טריים וכמות מוגבלת של תה וקפה, יכולים תרום לרמת נוזלים טובה במהלך ההיריון. עם התקדמות ההיריון, נפח הדם שלך יגדל וכדאי שתשתי קצת יותר מהרגיל. נסי לשתות באופן קבוע בלי לחכות עד שתרגישי צמאה. מלאי בקבוק במים טריים בכל בוקר והחזיקי אותו בקרבתך במשך כל היום.


5. אל תאכלי פי שניים... אכלי פי שניים טוב יותר!

למרות האמרה הידועה, האמת היא שאין צורך "לאכול בשביל שניים" ,הנקודה החשובה היא להקפיד על תזונה נכונה בהיריון.

​​​​​​​