אישה הרה מחייכת ואוחזת בכוס מיץ תפוזים

כל מה שאת צריכה לדעת על ברזל וויטמין C בהריון

מדוע כדאי שתיקחי ברזל וויטמין C בהריון
כדוריות הדם זקוקות לברזל כדי לשאת חמצן לתאי הגוף. גם גופו של התינוק זקוק לברזל עבור המוח המתפתח שלו. אם רמת הברזל שלך נמוכה, את עלולה לפתח אנמיה, שתגרום לך להרגיש תחושה כללית לא טובה, עייפות ולעתים קוצר נשימה.
 
רופא הנשים שלך יקפיד לבדוק את מצב הברזל בדמך במהלך ההריון. במסגרת מעקב ההריון הרופא שלך ישלח אותך לבדיקות דם תקופתיות, בין השאר על מנת לעקוב ולוודא שאינך מפתחת אנמיה. כמו כן, הרופא שלך ימליץ לך ליטול תוסף ברזל במהלך ההריון אם יתגלה בבדיקות הדם ערך נמוך מדי של המוגלובין (מתחת ל-11).
 
תזונה הכוללת בשר אדום, דגים, ביצים, פירות יבשים, דגני בוקר, לחם מקמח מלא ובמיוחד ירקות עלים ירוקים, עשויה לספק ברזל בכמות נאותה ולשמור על רמה טובה של ברזל בדם. מקורות טובים לברזל הם:
·         בשר אדום רזה.
·         דגים שמנים, כמו סרדינים.
·         ירקות עלים ירוקים כגון ברוקולי, תרד וקייל.
·         אגוזים, ובמיוחד קשיו.
·         קטניות כמו שעועית, חומוס ועדשים.
·         דגנים מלאים, כמו לחם מקמח מלא, אורז מלא.
·         דגני בוקר מועשרים בברזל.
·         פירות יבשים כמו משמשים, שזיפים וצימוקים.
·         ביצים.
 
כיצד ויטמין C עוזר לספיגת הברזל
בין אם את נוטלת את הברזל בתוסף תזונה או בתור סטייק, ספיגת הברזל הטובה במעיים ביותר אם צורכים אותו ביחד עם ויטמין C. לכן מומלץ לשתות כוס מיץ פירות סחוט וטרי, לאכול פרי טרי או סלט עשיר בירקות המכילים כמויות של ויטמין C (עגבנייה, פלפל אדום) במהלך ארוחה עשירה בברזל או לאחר נטילת תוסף התזונה, או לאחריהם. כדאי גם שתנסי להימנע משתיית תה או קפה כשעה לפני או אחרי הארוחה, מאחר שיש במשקאות הללו רכיבים תזונתיים (טאנינים) שמפחיתים את ספיגת הברזל.
​​​​​​​​