תינוק אוחז בקערית אוכל ואוכל עם כפית בכוחות עצמו

שומנים טובים שהפעוט שלכם צריך

מדוע הפעוט שלכם צריך שומנים בתפריט
כמות  האנרגיה והרכיבים התזונתיים הנחוצים לתזונה נכונה של פעוט שונה מזה של מבוגר. הפעוט שלכם צריך ארוחות עשירות יחסית בשומנים טובים ודלות יותר בפחמימות פשוטות. יותר מדי סוכרים פשוטים- שתייה מתוקה, ממתקים וכדומה, יכולים לגרום לפעוט תחושת שובע ולמנוע ממנו לקבל את האנרגיה ואת רכיבי התזונה שלהם הוא זקוק.
 
שומנים בריאים הם מקור אנרגיה ומקור לוויטמינים המסיסים בשומן (ויטמינים A, D, E ו–K), שחיוניים להתפתחות בריאה של המוח וליצירת התאים. לכן, חשוב לדעת מהם השומנים הבריאים ואילו אינם בריאים.
 
מהם השומנים הבריאים שכדאי להעדיף
שומנים חד-בלתי-רוויים – אלו הם שומנים הנמצאים בשמן זית או בשמן בוטנים, וכן בסוגים שונים של אגוזים*, זרעים ואבוקדו. *שימו לב: אסור לתת לילדים מתחת לגיל 5 אגוזים שלמים או קצוצים בשל סכנת חנק.
 
שומנים רב-בלתי-רוויים מסוג אומגה-3 – אלה שומנים הנמצאים בדגים שמנים, כמו סלמון, טונה, סרדינים ומקרל, באגוז מלך ובכמה שמני זרעים. שומני אומגה–3 מועילים מאד לבריאות הפעוט.
 
שומנים רב-בלתי-רוויים מסוג אומגה-6 -  מופקים מתירס וחמניות. עדיף לא להרבות בצריכת שמנים אלה ויש להשתדל להימנע מלחמם את השמנים הללו לטמפרטורות גבוהות.
 
שומנים רוויים – נמצאים בבשר, גבינות שמנות, חמאה ושמנת. חיוניים ליצירת קרומי התא והורמונים. אלה שומנים טובים לשימוש בבישול, אך מומלץ  לאכול מהם רק מעט ולהעדיף את השומנים החד-בלתי-רוויים.
 
מה שומנים שאינם בריאים ומהם כדאי להימנע
שומני טראנס – שומנים אלה נמצאים במזון מעובד כמו ביסקוויטים, עוגות, חטיפי צ'יפס ושוקולד. יש להימנע מסוג שומן זה ככל האפשר מכיוון שהוא מזיק לבריאות הפעוט.
 
מוצרי חלב דלי שומן
חלב דל שומן או רזה, יוגורט דל שומן ומוצרי חלב דלי שומן אחרים אינם מומלצים לתינוקות ולפעוטות מתחת לגיל שנתיים. 
מידע נוסף על מזונות טובים ותזונה נכונה ובריאה לפעוטות.
​​​​​​