תינוק מטה ראש ומביט קדימה

כמה ברזל הפעוט שלכם צריך?

מזונות עשירים בברזל עבור פעוטות
ברזל חשוב ליצירת ההמוגלובין בכדוריות הדם האדומות, הנושאות חמצן לכל תאי הגוף. ברזל יכול גם להשפיע על מערכת החיסון  של הפעוט. נסו לכלול שפע של מזונות עשירים בברזל בתפריט היומי של הפעוט. קחו בחשבון, שהברזל שבמזונות כמו דגים ובשר אדום נספג טוב יותר. אם המשפחה שלכם היא צמחונית הגבירו את צריכת הברזל היומית של הפעוט על ידי שני מקורות חלופיים, כמו ביצים, לחם מקמח מלא, עדשים, שעועית, ירקות עלים ירוקים וסוגים מסוימים של תמ"ל המכילים ברזל.
 
מקורות ברזל:
        כף אחת של תרד מכילה כ- 0.6 מ"ג ברזל
        כף אחת של שעועית ירוקה אפויה מכילה כ-0.6 מ"ג ברזל
        20 גר' חזה עוף  מכיל כ-0.1 מ"ג ברזל
        20 גר' של בשר בקר מכילה כ- 0.5 מ"ג ברזל
        פרוסה אחת בינונית של לחם מקמח מלא מכילה כ- 0.9 מ"ג ברזל
        כף 1 של עדשים  מכיל כ-1 מ"ג ברזל
        ביצה קשה אחת  מכילה כ-1 מ"ג ברזל
 
ודאו שילדכם מקבל מספיק ברזל
למרות שפע המזון בארץ, נמצא כי קבוצה גדולה של ילדים, גילאי 1-3 שנים, סובלים מחסר בברזל, שככל הנראה קשור לאכילה בררנית.
 
חסר בברזל עלול להתהוות אם הפעוט שלכם לא אוכל מגוון רחב מספיק של מזונות. ואולם גם אם הוא נהנה מתזונה מגוונת, לא פשוט להביא לכך שהפעוט יקבל את כמות הברזל המומלצת לה הוא זקוק בכל יום. זוהי הסיבה שבגללה פיתחנו את נוטרילון שלב 3, המכיל יותר ברזל מאשר בחלב פרה, ומכיל בנוסף על כך גם תערובת ייחודית של פרה-ביוטיקה מסוג scGOS/lcFOS .
 
כדאי שתדעו כי ויטמין C מסייע לגוף לספוג את הברזל. דרך טובה להגברת ספיגת הברזל מהארוחה היא להוסיף לארוחת הפעוט פירות וירקות שמכילים ויטמין C שמסייע לגוף לספוג את הברזל. ויטמין C נמצא בפירות הדר, קיווי, תות שדה, וכן בירקות מסוימים, כגון פלפלים.
​​​​​​